fbpx

מהו ספר מותג? למה צריך לקבוע חוקים קבועים וברורים להתנהגות של מותג באופן ברור לאורך כל הופעתו ובצורות שונות ומוצרים חדשים?

המוח האנושי קולט את הסמליל והסמל באופן תודעתי ומודע ושם לב גם שלא במודע. התת מודע עובד בצורה בלתי נשלטת על מערכות החישה של האדם. ולכן העקביות של החווית המותג ואופן התנהגותו והופעתו על כל מיני מוצרים או צבעים חייבים להיות מוקפדים באופן אחיד וצורות התנהגות שונות על גבי רקעים או שלטים או מוצרי קצה או בביצועי רשת, אתרים , דפי נחיתה, סלולרי, מוצר משלוח, אפילו דבק סלוטייפ של אריזה.

האם לקוח מייצר רגש שייכות ?

חד משמעית כן רואים זאת בעיקר במוצרי צריכה כגון נעליים, ביגוד, תיקים, איפור ומוצרי לייף סטייל. כמה אנשים מבליטים את המותג שהם מחוברים אליו והוא מאפיין אותם ומגדיר את הססטוס שלהם והמעמד שלהם. כמו שעוני יוקרה, רכבים, משקפי שמש, טבעות ועוד מוצרים. המותג הנו מרכיב שלש שייכות ולעיתים אפילו שאלה של זהות עמוקה. כמו קבותות כדורגל ומועדוני ספורט או שייט. למיתוג יש ערכים שנטמעים לפעמים כחלק מהזהות של המשתמש לאורך חיים שלמים. ההקפדה בשפה ובחוקי המותג הם בסיס להצלחה של המותג.

מהו המותג הכי גדול בהיסטוריה ?

הדת היא מותג בפני עצמו, תראו למשל את סמלי התורה, המנורה, האות הקדושה של כתב הסת"ם, הסמלים המקודשים של החנוכייה ופסח סמלי המועדים וחוקי ארבעת המינים והסוכה, הכל מתחבר למותג שנוצר שהוא היהדות. גם בדתות אחרות הפסלים, הצלב, הסמלים המקודשים נותרים ללא שינוי כלל, ושינוי בהם אפילו על קוצו של יו"ד הנו פגיעה בקדושת הכוונה והמיתוג. אפשר להגיד שהדת זה המותג הכי וותיק בהיסטוריה.

וגם לה יש ספר מותג שהיא התורה המגדירה לפרטי פרטים כל חלק במקדש ובמשכן או בתפילין ובסמלי האותיות המקודשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן